Møde med Sveriges ambassadør Charlotte Wrangberg om de svenske prioriteter for landets formandskab for EU afholdes forud for generalforsamlingen kl. 18.00-19.30.
Mødet er arrangeret af Europabevægelsen Fyn, Europæisk Ungdom Fyn og Europe Direct Odense og finansieret med tilskud fra Europa-Nævnet. Ansvaret for indholdet er alene tilskudsmodtagers.
Efter mødet og forud for generalforsamlingen kl. 19.30-20.00 vil vi byde på en sandwich og sodavand. Af hensyn til bestilling, må man gerne anmelde sin ankomst til skrivtil@eubevfyn.dk.
Ønsker du at kandidere til en af posterne, men har du ikke mulighed for at deltage, kan du skrive til skrivtil@eubevfyn med oplysning om hvad du kandiderer til og gerne med lidt tekst om dig selv.
Vi har med 5 delegeretpladser til Landsmødet den 9. maj og 2 pladser i Hovedbestyrelsen med fire årlige møder, ofte brug for suppleanter. Så hold dig endelig ikke tilbage, hvis det kunne have interesse og du vil ikke være forpligtet til at deltage i landsmøde eller hovedbestyrelsesmøde, skulle du blive valgt.
Alle medlemmer af Europabevægelsen og Europæisk Ungdom bosat på Fyn er stemmeberettiget.
Dagsorden
1. Valg af dirigent,
2. Formandens beretning for det forløbne år.
3. Kassererens aflæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse og budget til orientering.
4. Drøftelse af foreningens fremtidige virksomhed.
5. Behandling af indkomne forslag, jvf. § 5.
6. Valg af
a. formand
b. kasserer
c. Valg af 7 bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsen er stadig korrekt valgt med færre end 7 bestyrelsesmedlemmer.
d. Valg af et antal suppleanter til bestyrelsen for en periode på 1 år.
e. Valg af 2 revisorer samt eventuelle suppleanter herfor for en periode på 1 år.
f. Valg af repræsentanter til Den Danske Europabevægelses hovedbestyrelse samt eventuelle suppleanter herfor for en periode af 1 år.
g. Valg af delegerede til Den Danske Europabevægelses landsmøde samt eventuelle suppleanter herfor for en periode på 1 år.
7. Eventuelt.
Mødet med ambassadøren og generalforsamling foregår i lokale 3.6 på Odense Hovedbibliotek.